První kilometry 2013

Tak i dnes sem vyrazil, jak se říká i kdyby padaly trakaře. Tradičně padl výběr okruh na Sadskou a zpět. Trasa je sjízdná za sněhu, ledu, bahna prostě vždy.Obrázek Potkal jsem několik rodinek na výletě, sem tam nějaký pejskař. Bajkera jsem cestou tak nepotkal. Podle stop v bahně asi nikdo nevyrazil.
Teplota a vlhkost ušla, ikdyž to trochu řezalo v krku. Změna byla ta, že jsem zkoušel nový soft do mobilu. A to Sport Tracker pro iPhone se zapnutým hlasovým výstupem. Takže skladby z repertoáru kapely InFlames přerušoval Anglický ženský hlas, který mě oznámil kolik jedu , jaká průměrná rychlost , kolik kilometrů atd… První úsek jsem se chtěl hrozně smát a pak už mi to nijak nepřišlo. Možná i motivace když oznámila, že jsem polevil, tak člověk chtěl víc šlápnout. Jezero u Sadské bylo ještě pokryté slabým škraloupem ledu, bahna všude dost.

Jenže cestou zpět, za jezerem asi na úrovni zdymadla Kostomlátky, kde se vlévá Výrovka do Labe to začalo plavat. S tím bahnem obaleným kolem, se mě opravdu nechce měnit duši . Takže otočit, nebušit pumpu co to jde. Poslechnu  jestli to někde moc syčí a nic. Tak co to nejrychleji vyrazit.

Neutíkalo to moc. Dojel jsem až ke statku Komárno. Když to měkne, ke konci jde šlapat, točí se i vyšší frekvence. A teď prudce zastavte, otočte kolo a začněte malým duo-pístem pumpovat rychle kolo. Sem myslel, že se otočím naruby. Něco jako holotrop, moc sem toho neviděl , mravenčení v obličeji.
V tu chvíli jsem potkal prvního bajkera. Tedy potkal, slyšel jsem kdosi za zády zastavil a jestli v pohodě. Já zamlel, že dobré. A snažil se to nafoukat a hlavně nevrhnout. Načeš se zeptal ještě jednou a já že dobrý. A on zmizel směrem na Písty. Rozhodně ten neznámý má plus za iniciativu.

Pneu zase na beton tak rychle vyrazit. Začínalo se motat čím dál tím víc procházkářů, tak byl nejvyšší čas. Konstatuji, že málo kdy mám rychlostní průměr, cestou zpět narůstající tendenci. Hodnotím dobrá vyjížďka i když někde v lesík po jehličnatých cestách by to bylo lepší. Ale aspoň něco.

Zásek nad jednou knihou

Teoreticky že tu nic není, by šlo hodit na jednu knihu. Povídkovou knihu ze stejné série jako Šťastné a vesele o které jsem tu už psal. Láska a čas bych přejmenoval, na beznaděj, deprese, nicota, zmar a bez-východiska. Skoro rok jí nosím v batohu. Ale číst jí mně připadá miň příjemné než si asi ručně vytrhávat stehy ze zašité rány.

Prostě mne se ta kniha příčí. Neni o žádné katastrofě , válce, ničem podobném. Ale prostě to čist nejde, mám k tomu nějaký odpor. Tolik koncentrovaného negativa jsem už hodně dlouho v normální knížce neviděl..

Zásek

Válčím stím co napsat na blog. Prostě krize. Krize nad knihou kterou nemohu dočíst . A tak podobně.

Štastné a veselé… …jak kdy

Kniha povídek Šťástné a veselé… z nakladatelství Listen … od autorů Viewegh, Šabach, Šmaus, Obermannová, Pekárková, Balabán, Hauserová, Rudiš, Fischerová mě docela zneklidnila.
Sbírka povídek s tématikou Vánoc nejde cestou hezkých líbivých příběhů s happy endem. Ale předkládá relativně reálné příběhy, které jsou drsné, trpké, kruté, smutné, prostě ze života. Prostě je to taková facka, která probere. A zase si uvědomíme, že v čase kde něco očekáváme, něco v nějakém duchu, v nějaké náladě. Jsou lidé kteří řeší to, že člověk míní a život mění.

Kniha se mě četla dost obtížně, protože ta atmosféra mě prostě dusila. Nejsem tip který si léčí duši čtením o tom že někdo je na tom hůř. Na druhou stranu jsem si uvědomoval,ty blbče s tím co vše se ti nezdá . Víš jak vlastně se máš dobře a jak seš v pohodě.

Tuhle knihu nedoporučím. Je dobrá i lepší než dobrá. Jen čtenářů kteří pochopí a budou imunní proti tomu negativnímu je málo. A ti si k ní cestu stejně najdou.

Badoo z nudy… …závěr

Tak Badoo je hodně za mno a chtělo by to nějaký závěr. Nelze ho jednoznačně odsoudit, ikdyž balancuje na hranici slušnosti. Řekl bych, že se míjí účinkem. Prostě placená služba jako Badoo, která je pro plné využití závislá na mobilní klientu je v ČR nevyužitelná a relativně drahá.

Jinak cestou Badoo jdou i české projekty. Nejdále je například AskYou jako volno časová seznamka. A „klasická“ univerzální seznamka Leyter . Které se viditelně více či méně inspirovali koncepcí Badoo. Ale protože nejsou zahraniční, tak paběrkují z nedostatku uživatelů. To bude problém všech co přijdou i po nich. Na kvalitní placenou službu tu je moc málo lidí.

Takže jak závěr? Podle mě tady čas podobně koncipovaných projektů ještě nenastal.

Na RAWy Bulldozerem… …od AMD

No zrcadlovku jsem nepřejel buldozerem, ale konečně na hlavní workstation vyměnil základní komponenty.
Výběr CPU padnul ne nový ne tak ozkoušený a né tak povedený AMD Bulldozer.  Bulldozer je po dlouhé době nová architektura u AMD , rozhodně i5 sandy Bridge nepřekonal. Ale to neznamená, že není důvod proč ho nekoupit. Peníze si netisknu tak co naplat, že Intel má o 20% výkonnější CPU když na sestavě to vyjde taky třeba o 25% dráž. Protože kvalitní deska  a paměti pro SandyBridge je trochu dražší než AMD.

Výběr padnul na model FX8120 , takže osmy jádro tikající na 3,1GHz. V počátku měla sestava problémy s stabilitou. Ale vyšly dva nové BIOSy a preventivně jsem vyměnil zdroj, který přeci jen měl také již něco nalítáno. Počítač se umoudřil a neukazuje to na nějaký problém..

Hlavní pozitiva nového CPU s 8jádry považuji při zpracování RAWů. V software RAW Therapee kde pracuji nejčestněji jde dělat spoustu operací v reálném čase. Tedy změna hodnost v nastavení zpracování fotky se projevuje okamžitě v náhledu  .A né jako v minulosti kdy změna se projevila až několik desítek vteřinách. Při dávkové zpracování sady fotek to je už nějaká minuta k dobru.

Podle mě AMD FX na fotky dobré , za mě palec nahoru.

Badoo z nudy… …a zase ten spam.

Tak zkoumání Badoo mám prakticky u konce. Placené funkce jsem se nakonec rozhodl nevyzkoušet, protože to považuji v českých podmínkách za drahou blbost pokud už člověk ví, že obahově o nic nepřijde. Ikdyž jsem do profilu uvedl uvedl, že profil je testovací měl jeden člověk i odvahu se zeptat na co jsem přišel. Podělil se o nějaké své zkušenosti a zase já své. Protože profil budu mazat navrhnul jsem pro další komunikaci jiní prostředek. A použil jsem jinou mailovou adresu.

A k jaké mu „překvapení“ Badoo vykrádá mailové adresy z vaší komunikace.

Přišel to tiž vtipný mail :

See this email in English, Deutsch, Français, Italiano, Español, Português or 32 other languages.

Uživatel XYZBŽ ti poslal zprávu…

Zpráva i osoba, která ji poslala, budou zobrazeny pouze vám a vy je můžete kdykoliv smazat. Můžete okamžitě odpovědět přes výměnu zpráv. Chcete-li vidět, co je ve zprávě, jednoduše následujte tento odkaz:

Přečtěte si vaši zprávu…

Více trpělivě čekajících lidí:….

QWERTY, HolníDolní, CK polní mocnářství

Tento e-mail je součástí procesu doručování zpráv a komentářů od XYZBŽ. Pokud byla zpráva odeslána omylem, pak ji prosím ignorujte. Zakrátko bude odstraněna ze systému.

Dobře se bavte!

Tým Badoo

Tento e-mail vám přišel na základě zprávy, kterou Vám uživatel Badoo nechal na Badoo. Tohle je pouze oznámení. Odpovědi nebudou monitorovány ani vyřizovány. Nechcete-li dostávat žádné další zprávy z Badoo, prosíme dejte nám vědět. 
Nemusím dodávat, že uživatel YXZBŽ neexistuje. Neznám ho, ani jsem ho nikdy neviděl. Cílem je jen nalákat další novou duši do systému. Protože pokud by tam mailová adresa byla už evidovaná. Použije se interní doručovací systém. Na přečtení fiktivní zprávy od fiktivního známeho se totiž musíte registrovat. Vtipný je i tón v jakém je ta pohádka psaná. Badoo za to nemůže, to XYZBŽ. A když tak to smažte, ale přicházíte o moc určitě QWERTY bude smutný. No kdyby teda vás to naštvalo. Tak to přeci mohl být jen překlep, že? Pozdravujeme . No a raději aby nebyl průser tak vám nabízíme možnost se ohlásit z maillistu.

Vtipné připomíná mě to jiné spamy na zboží, které taky x-krát v textu se vymlouvají na … vaši známí, chybu, nechtít, dyť se nic neděje, nechcete hodinky, tohle není spam,  jako by se nic nestalo naschle… . No tohle známe. Myslím, že mnoho Internetových amatérů na tohle skočí a zbaští jim to.

In Time…. …film

Při vyslovení to, že hlavní roly hraje nějaká hudební hvězda. Tak si řeknete to bude, ale brak. Například Vacendak aka Mick Jager ve scifi FreeJack, přeci jen trochu úroveň měl. Napadne mě ještě Tina Turner v new-age scifi slinutu MadMax 3, Jon Bon Jovi v bleeee….čkovým hororu Vampires. Tak při informaci, že ve filmu In Time hraje Justin Timberlake přeběh mráz po zdech. Ale jak se říká proč nevyzkoušet. Takže sem vyrazil do kina netuše jak to moc špatný bude. Účast byla komorní, ale nevadilo to.

Ďej filmu se točí od toho, že každý člověk má v plnoletosti odměřený čas. Ten může získávat, ztrácet, utrácet, vydělávat. Nebudu tu psát nějaký velký spoiler, ale dojde na zajímavý mix tématu Bonnie a Clyde, doktora Fausta a narážce přístupu západní společnosti k třetímu světu. A že ten systém, který vyměřuje čas. A ti kteří ho hlídají nejsou zrovna moc příkladem spravedlnosti, je jasné. Režisér i scénárista se podle mě udržel na uzdě a vytvořil podle mě velice solidní střídmou scifi bez velkolepých akčních scén, s filozofickým a sociálním podkresem.

Za mě palec nahoru. Řadil bych to někam k scifi Equilibrium, ikdyž s mnohem menším, až minimálním množstvím akčních scén.

Tak komu jste jste dnes na druhé části zeměkoule ubrali, nebo dali čas?…

Badoo z nudy… …nuda vyhrává

No tak k při klikacím testu metodou pokus auuu… jsem se konečně dostal k v testování proč, že tolik spamu.

Jak sem se již zmiňoval solidní množství funkci je na Badoo placené a to různou formou. Jeden ze způsob jak se dostat placeným funkcí, je takový šedou cestou. Celé to připomíná scénku z jedné divadelní hry …já revolver prodal, střílela až paní…. Můžete tedy se stát spamerem a rozesílat pozvánky. Tedy zde byl původ toho proč jsem byl cílem toho spamu. Někdo si pozvánkami na mou adresu snažil vykoupit trochu funkcí navíc. To jestli to byl můj známí-má se mě nepodařilo zjistit. Na jedinou známu tvář, která by měla byť jediný můj mail, nebo kontakt z FB či MSN jsem nenarazil.
Jinak tenhle způsob hledání duší, má už integrováno hodně WEBových projektů jak moc jim balancují na hraně je otázka. Něco asi jako otrávené SEO, které je na hraně. Taky prodávají to co chce zákazník.

Jinak ve zkoumání jsem co se týká použitelnosti jsem narazil jen na jednoho člověka, který se snažil použít funkce k opravdu rychlému využití. Pouze jeden člověk inzeroval …kdo večer zajde na pivo do podniku xyž… Jenže co je jeden aktivní člověk z tisíce sedících kachen. To je opravdu málo.

Do toho sleduji programové chyby. U webového rozhraní je problém v obnovování a resetu formulářových oken. Nejhůře na tom sou opět mobilní prohlížeče a asi bez rozdílu platformy protože na symbianu, iOS, Androidu to blbne stejně. Mobilní klient na iPhonu zlobí a to dost na vině pravěpodobně bude push-notifikace. Kdy program hlásí novou zprávu, ale zároveň v části zprávy žádná nová není. Refresh nepomáhá , jednou pomohlo až reinstalace programu.

Zkušenosti s nakouslým iJablkem 3GS

No tak mě pracovní povinnosti zavedly několikrát také smartphomu s nakousmutým jablkem ve znaku. Protože sem se stín docela pral rozhodl jsem se telefon vyzkoušet na živo a koupil jsem výprodejový model iPhone 3GS 32GB. Osobně jsem z nej zmatený jak lesní včely. Po zkušenostech s Symbianem , Windows Mobile , Palm OS , Androidem i Bada OS je to nezvyk a nemyslím , že by to bylo úplně špatné jen ta cena z toho nemůže dělat mainstream.